TOP 10 svájci óra márka a bevételeik alapján

Michal Pindura 0 2021.08.16

A svájci óra márkák a járvány idején is biztonságosan uralják a karórák piacát. Ezt mindenki tudja, és valószínűleg senkit sem lep meg. De vajon ki a "primus inter pares" egy olyan iparágban, ahol a hagyomány és a know-how garantálják a gazdasági sikert (szinte) függetlenül a globális körülményektől?

Az amerikai Morgan Stanley befektetési cég és a svájci LuxeConsult tanácsadók közelmúltbeli becslései és elemzései azt mutatják, hogy az óragyártók számára egyre fontosabb és szükségesebb a minőséget részesíteni előnyben a mennyiséggel szemben. Más szóval, a hírnév építése érdekében előnyösebbnek bizonyul, ha a bizonytalan vevőket a volumen növelése helyett inkább korlátozott számú kivételes darabbal örvendeztetik meg.

Teljes táblázat az óra márkák 2020-ban elért eredményeivel.

2020-ban körülbelül 900 millió órát gyártottak világszerte. Ebből 13,8 milliót exportáltak az óraipar hagyományos bástyájából. Teljesen felesleges találgatni, melyik országról van szó. Az exportált órák értékét tekintve egyértelműen Svájc dominál. És bár az új koronavírus az exportot 20,5 millió frankról (2019) a jelenlegi 16,1 millióra (14,88 millió euróra) csökkentette, az olyan befolyásos csoportok, mint a Swatch Group, a Richemont vagy az LVMH azt mutatják, hogy a mennyiség kárára történő csúcsminőségű órákra való összpontosítás, kifizetődő lehet a svájci márkák számára.

A tekintélyes Monochrome szerver a tavalyi értékesítési eredmények alapján összeállította azon tíz manufaktúra listáját, amelyek tavaly a svájci óraipar legerősebb hajtómotorjai voltak.

1. ROLEX
A márka, amelynek cégemblémájában egy korona található, az órásvilág igazi uralkodója. Bár a Rolex az eredményei közzétételében nagyon visszafogott, Morgan Stanley becslései szerint a 2020-as árbevétele elérte a 4,42 milliárd svájci frankot.

2. OMEGA
Bár az 1848-ban alapított cég messze elmarad a Rolex mögött, ez is elég volt ahhoz, hogy a remek második helyen végezze. A Swatch Group igáslova az 1,75 milliárd CHF értékű óraértékesítéssel olyan árbevételt ért el, amely az anyavállalat értékesítésének 31% -át tette ki.

3. CARTIER
A Richemont csoport francia gyöngyszeme az ezen holding óragyártó divízió értékesítéséhez 29 százalékkal járult hozzá. Az 1,63 milliárd svájci frankot elérő árbevétel teszi a Cartiert az egyik legnagyobb óragyártóvá.

4. PATEK PHILIPPE
A lista második független márkája a tárgyévben ünnepli az alapításának 182. évfordulóját. Tavaly, 1,16 milliárd svájci frank értékű, 53000 darab karóra került ki az 1932 óta a Stern család tulajdonában álló cég műhelyéből. Aki tehát egy átlagos Patek Philippe modellt szeretne birtokolni, annak csaknem 22000 svájci frankot kell félretennie a vásárláshoz.

5. LONGINES
Az ötödik hely a legrégebbi mindig aktív védjeggyel rendelkező márkaé. A Saint-Imier-i székhelyű gyártó tavalyi forgalma elérte az 1,14 milliárd svájci frankot.

6. AUDEMARS PIGUET
Audemars Piguet, a Patek Philippe és a Vacheron Constantin manufaktúrákkal közösen alkotja a magas óragyártás "Szentháromságát". És most lassan kezd felzárkózni Patek Philippe pénzügyi eredményeire is. 1,12 milliárddal már csak egy lépésre van tőle.

7. RICHARD MILLE
A luxus ultrakönnyű karórák progresszív gyártója egy fénylő üstökös a hagyományos márkák között. 2014-ben még se híre, se hamva nem volt a TOP 10-es listában. Ma 4300 értékesített modellnek örül, ami 788 milliós árbevételt hozott neki.

8. TISSOT
Ismét kiváló eredmény a közepes árkategóriájú – az egyetlen a TOP tízben – márka számára. A stratégia, amely a fogyasztók széles körének teszi elérhetővé, már hosszú ideje eredményesnek bizonyul. A Swatch csoporthoz tartozó cég 620 millió svájci frankot elérő forgalommal zárta a 2020-as pénzügyi évet.

9. TAG HEUER
Az LVMH konglomerátum egyetlen képviselője a TOP 10-ben. Az elsősorban avantgárd konstrukciós és dizájn megoldásokat használó sportóra gyártó 589 millió svájci frank árbevételt ért el.

10. IWC SCHAFFHAUSEN
A rendkívül bonyolult modelljeiről ismert cég 540 millió svájci frankkal járult hozzá a Richemont anyavállalat kasszájához.

A Rolex márka helyzete töretlennek mutatkozik.

A TOP tíz svájci órásmárka a gazdag csoportokhoz való hovatartozás tekintetében 2020-ban harcmezővé vált a háromszorosan képviselt Swatch Group, az őt követő Richemont és a diszkréten, a TAG Heuer által jelenlévő LVMH konszern között. Továbbra is pozitív növekedési tendenciát láthatunk a független gyártók terén. Az első, a negyedik, a hatodik és a hetedik hely annak a jelzése, amit a nagy játékosoknak határozottan nem szabadna figyelmen kívül hagyniuk. A Rolex, a Patek Philippe, az Audemars Piguet és a Richard Mille is annak a bizonyítékai, hogy a háttérben egy erős csoport nélkül is fel lehet emelkedni az órásipar Olimposzára. Más független márkák, amelyeket sokan, köztük az érintett vállalatok vezetősége is szívesen látnának az első tízben (pl. a Hermes és a Chopard), az elkövetkező években, az új eljárások hozzájárulásával és ellenállva a részvényesek túlzott nyomásának, törekedhetnek az értékesítés növelésére és ezáltal a domináns csoportok befolyásának kiegyensúlyozására.

Forrás: monochrome-watches.com

Hozzászólás hozzáadása

Hozzászólások (0)

Nincs hozzászólás