Gyorsan és intellingesen. Az új Casio Edifice ECB 800 és EQS 800 modellek melengetik az autósok lelkét

Michal Pindura 0 2018.12.17

Casio Edifice ECB 800DB-1A újdonság

A Pro Trek az erdőbe való, a G-Shock elviseli az eséseket, ütéseket. És mi a helyzet az Edifice szériával? Ez, a valamikor kizárólag menedzser felszerelés, az utóbbi időben egyre jobban terelődik a gyors autók felé, és azt annyira vehemensen, hogy már azon gondolkodunk, nem lenne-e a Casio számára előnyösebb kialakítani egy önálló racing kollekciót. Persze, a japán srácokat nem kell, hogy érdekeljék a mi elmélkedéseink és már egyáltalán nem kell, hogy motiválják őket a portfóliójuk diverzifikációjához, de azt, hogy az Edifice sorozat számára egyre jobban evidens a magas oktánszámokhoz való vonzódás, hiába tagadnák. Miért is próbálkoznának ezzel? Az ECB 800 és EQS 800 soraiból származó újdonságok méltán büszkék az autós DNS-ükre.

A gyorsaságról és intelligenciáról zengő mondatok, amelyekkel a tokiói márka marketing osztálya piacra dobja az új Edifice modelleket, sosem csak üres szavak voltak. Mindig szolidan kinéző órákról volt szó, amelyekben japán szív dobog. De, mint minden családban, az Edifice családban is találhatók tehetségesebb és kevésbe tehetséges példányok. Míg például az EFR, EFV és ERA típusú alap kiadások nagyobb hangsúlyt fektetnek az árra, mint a felszereltségre, a magasabb EQS (S, mint napelemes táplálás) és ECB (B, mint Bluetooth) szériák már egész jó funkciókat kínálnak. Az ECB 800DB-1A és EQS 800HR újdonságok esetében nincs értelme az alapokról beszélni. Az Edifice sorozat kínálatának TOP képviselőiről van szó, amelyeknek, mint a dizájnjuk, úgy az áruk is megfelelő.

Az órák, amelyekre ma rávilágítunk, bizonyos aspektusokból nagyon hasonlóak. Elsősorban a „versenyzői konstans“ – a piros-fekete színséma és a számlapon való szénszálak nélkülözhetetlen használata köti őket össze. Közös vonást képez még az acéltok, az ásványi üveg a 100M-ig terjedő vízállóság és a napelemes táplálás. Folytathatnák a további dizájn- és funkcionális metszetek felsorolásával, de mivel két különböző (bár közeli) modellről van szó, elsősorban azokra a dolgokra fogunk koncentrálni, amelyekben különböznek.

Az első és legpikánsabb az információk megjelenítésének diametrálisan különböző módja. A Casio Edifice ECB 800DB-1A szakított a hagyományos analóggal és a három központi mutató és a hatodik óránál elhelyezett segédszámlap mellett, az óra adatkommunikációs eszköze az inverz, mellesleg kiváló módon megvilágított, de szokatlan formájú kijelző lett (a megvilágítás idejét be lehet állítani), amely a tízediktől a második óráig foglalja a helyet.

Örömmel nyugtázzuk, hogy akik eddig dicsérettel beszéltek az óra drótnélküli csatlakozásáról az okos telefonhoz az alacsony energiafelhasználású Bluetooth protokollon (Mobile Link Technology) keresztül, nem lesz okuk panaszkodni az ilyen vagy olyan funkció hiányára. Most is rendelkezésre áll az automatikus vagy manuális pontos idő szinkronizálás, amely elérhető háromszáz városban világszerte, beleértve a nyári időszámítást is és nem feledkeztek meg az olyan apróságokról sem, mint a Phone Finder vagy a riasztó beállítása egyenesen a telefon kijelzőjéről. Gyakorlatból tudjuk, hogy a Casio+ alkalmazás késlekedés nélkül dolgozik, ami, sajnos, nem mondható el a hasonló, de állandóan akadozó G-Shock Connected alkalmazásról, amelyre a fejlettebb G-Shockok támaszkodnak. Ez viszont már egy másik történet…

Casio Edifice ECB 800DB-1A

A 168 grammot nyomó Edifice ECB 800DB-1A modell az okos telefonhoz való csatlakozás nélkül is ezredmásodperc pontossággal birkózik meg az időszakaszok mérésével (ez az első 60 percre érvényes, majd 1/10 sec.), az egyes körök mérésével (maximum 200 bejegyzés) és a figyelmeztetéssel is a beállított idő letelte után. Továbbá rendelkezésre áll a 24-óra kapacitású időzítő, 5 multi riasztó, 39 zóna világideje és a 2099-ig előreprogramozott naptár.

Casio Edifice ECB 800DB-1A, számlap részlet

Az energiafelhasználás, főleg az óráknál, amelyek a tudásuk felét csak a telefonhoz való csatlakozás után tudják megmutatni, az alfa és az omega, a vele való okos bánásmód nagyon is szükségszerű. Amennyiben az órát sötétben hagyja, a kijelző automatikusan kikapcsol és a mutatók mozdulatlanok maradnak addig, míg az első életet jelentő fénysugarak rá nem esnek a napelemre – akár azok is, amelyeket az éjjeli lámpa produkál. Feltételezve, hogy a beépített akkumulátor teljesen fel van töltve, a napelemes táplálás hat hónapon keresztül, illetve, ha aktiválásra kerül a takarékos üzemmód, kilenc hónapig képes az órát teljes értékűen üzemben tartani. A szerkezet pontossága Bluetooth kapcsolat nélkül is ±15 másodperc/hónap tartományban marad.

Casio Edifice ECB 800DB-1A a csuklón

Míg a Casio Edifice ECB 800DB-1A Honda Racing Limited Edition bizonyos tekintetben univerzális, addig, a másik napelemes Casio Edifice EQS-800HR Honda Racing Limited Edition szándékosan leszűkítette az érdeklődők körét a Honda Racing istálló iránt érdeklődők csoportjára. Nem mintha valami bajunk lenne a Formula 1-gyel, egyáltalán nem (hisz annak idején ámultunk a Red Bull Racing vagy Toro Rosso emblémával ellátott modellek fölött), de a Casio dizájnőrei is megfontolhatnák, hogy azon csapat logójának elhelyezése, amelyik rajongótábora csak álmodozhat a konkurens Ferrari tömegjellegéről, az óra sikeres értékesítésének nem okoz-e több kárt, mint hasznot. Persze, biztosan lesznek olyanok, akik a viszonylag nagy piros feliratra tekintve örvendezni fognak, de itt van a másik csoport is, amely szeretné is az órát, de nem fűzi semmilyen érzelmi viszony a Honda Racing-hez. És közben elég lenne a logót áthelyezni a hátlapra (egy már oda van gravírozva) – ahogy ezt a hasonló esetekben más márkák is teszik és máris máskép nézne ki a dolog.

A fentiek olvasása után talán már sejti, mi melyik csoportba tartozunk. Lehet éppen ezért is bánt minket annyira, hogy a külsőre jól sikerült limitált kiadást az új színkompozícióval és eredeti módon megoldott fehér bőrszíjjal, mi nem szívesen vásárolnánk meg. Látja, az út a magasztalástól a becsmérlésig igen rövid, de már csak azért is, mert a Casio a gyengeségünk, szeretnénk, ha a Casio Edifice EQS-800HR modellről (talán ennek az írásnak is köszönhetően) minden Honda Racing rajongó ezen a földrészen tudomást szerezne.

Casio Edifice EQS 800HR Honda Racing Limited Edition újdonság

Ön is egy közülük? Akkor készüljön fel a Honda ünnepére. A jól megtermett, 50,0 x 47,5 x 12,7 mm-es méretű tokkal rendelkező karóra speciális fémdobozban kerül szállításra – természetesen fehérben, piros logóval ellátva, amely mellett a történelmi versenyautót, az 1968-as Honda F1 RA301-et ábrázoló emlékkártya kerül elhelyezésre. Még az értékes tartalmat védő kartondoboz is fehér-piros színű.

Casio Edifice EQS 800HR Honda Racing Limited Edition

Ami a funkcionális adottságokat illeti, az Edifice ECB 800DB-1A smart darabokkal való telítettség után, térjünk vissza a földre. Amennyiben elfogadja a kerületről értelmetlenül hiányzó tahimetrikus skálát, akkor a visszatérés nem is lesz annyira fájdalmas. Használatra a következő funkciók állnak rendelkezésünkre: kronográf (29’59” kapacitással, az első és második hely bejegyzésével), az akkumulátor feltöltöttségének kijelzője nagyjából öt hónapban és standard dátumkijelző a 4:30 pozíción. A megjelenített idő pontossága elfogadható ±20 másodperc/hónap.

Casio Edifice EQS 800HR Honda Racing Limited Edition, az óra csomagolása

Önnek mi a fontosabb, a bluetooth vagy az F1-gyel való partnerség? Bármelyiket is részesíti előnyben, az új Edifice modellek nem fogják a számláját megviselni. Ahhoz képest, hogy az ECB és az EQS szériák csúcsmodelljeiről van szó, a 269 és a 219 eurós (a 80 265 és a 65 540 Ft) árak messze állnak a túlzástól és annak feszegetésétől, hogy mit tudnak még a vásárlók elviselni.

Hozzászólás hozzáadása

Hozzászólások (0)

Nincs hozzászólás